Topic outline
Γενικές πληροφορίες για τη χρήση του υλικού του μαθήματος και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις.
Σημείωση:
- ακολουθούν δείγματα του υλικού για τα μαθήματα MOS 2016.
- παρακαλούμε θερμά να διαβάσετε προσεχτικά το ψηφιακό βιβλίο ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ πριν προχωρήσετε στο καθεαυτό υλικό.
- Δείτε πληροφορίες για το συνιστώμενο τρόπο μελέτης - Πώς θα διαβάσω; - και αναλυτικές πληροφορίες για τη Σελίδα Μαθήματος (Main Course Page), το Educational Material - Κεφάλαιο, το Ψηφιακό Βιβλίο, τα Αρχεία μαθήματος, τα Practice Tasks, τα Exam Tasks, τα Κουίζ.
- Δείτε τις σελίδες: Βαθμοί (Grades), Ακαδημαϊκή Υποστήριξη (Support) και Πιστοποιητικό Ολοκλήρωσης (Certificate of Completion)
- Διαδικασίες που θα σας διευκολύνουν: Αλλαγή της γλώσσας στα Αγγλικά και της μονάδας μέτρησης σε ίντσες, File and Folder Naming: Best Practices, Ρύθμιση του Chrome για ερώτηση θέσης αποθήκευσης
Περιέχει πληροφορίες για την προετοιμασία των εξετάσεων και τη διαδικασία κατά της εξέτασης.
- Το κουίζ περιέχει 8 ερωτήσεις όλων των τύπων ώστε να εξοικειωθείτε με τη χρήση του.
- Ολοκληρώστε το σε 8'.
- Ο βαθμός επιτυχίας είναι >=80% (δηλαδή 6 σωστές απαντήσεις).
Σημείωση: για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα κουίζ μπορείτε να δείτε τη σχετική σελίδα στο ψηφιακό βιβλίο Οδηγίες Χρήσης.
- Αν δεν είστε εγγεγραμμένος μαθητής, μπορείτε να κάνετε το κουίζ αφού συνδεθείτε στην εκπαιδευτική πύλη με όνομα χρήστη user_mos και κωδικό πρόσβασης 1234.
Educational Material
Objective 1. Create and manage presentations
The skills tested in this section of the Microsoft Office Specialist exam for Microsoft PowerPoint 2016 relate to creating and managing presentations and slides, rather than slide content.
You can create PowerPoint presentations from scratch or from a template, or by importing a list of slide titles and content from another file. If you frequently create presentations for a specific purpose, you can efficiently maintain consistent layout and formatting of slides, handouts, and notes by using masters. Traditionally, presentations are presented electronically as slideshows. You can configure a slideshow that you will present, or for someone else to play locally or online. You can also print presentations and their supporting materials. This chapter guides you in studying ways of creating and displaying presentations; creating and managing slides; printing presentation content, speaker notes and slide handouts; and configuring and presenting slide shows.
To complete the practice tasks in this chapter, you need the practice files contained in the MOSPowerPoint2016\Objective1 practice file folder.
- 1.1.1. Create a new presentation
- 1.1.2. Create a presentation based on a template
- 1.1.3. Import Word document outlines
- 1.4.1 Order and group slides
- 1.6.1 Configure a presentation for print
- 10 ερωτήσεις σε 10'
- Ολοκληρώστε το κουίζ με βαθμό >=80% για να αποκτήσετε πρόσβαση στις ασκήσεις και στο κουίζ του επόμενου κεφαλαίου.
- Κατά τη διάρκεια του κουίζ συστήνουμε να έχετε παράλληλα ανοιχτή την εφαρμογή PowerPoint και να δοκιμάζετε / ελέγχετε τις διάφορες επιλογές.
Σημείωση: οι επισκέπτες δεν έχουν πρόσβαση στα κουίζ - αν θέλετε να το δοκιμάσετε θα πρέπει να συνδεθείτε στην εκπαιδευτική πύλη με τα παρακάτω στοιχεία:
- Όνομα χρήστη: user_mos
- Κωδικός πρόσβασης: 1234
Practice Objective 1. Create and manage presentations
1.1 Create a presentation
Practice Tasks
1. Start PowerPoint 2016 and do the following:
- Create a new presentation based on the Blank Presentation template. Do not save the presentation.
- From within the new presentation, open the PowerPoint_1-1 document from the practice file folder, to create a presentation based on the outline in the document.
- Save the new presentation as PowerPoint 1-1a.pptx
2. Start or switch to File Explorer and do the following:
- Display the contents of the practice file folder.
- Open the PowerPoint 1-1 document and compare the document to the PowerPoint_1-1a presentation to identify the relationship between the outline levels and the slide content.
- Close the PowerPoint 1-1 document and File Explorer.
- Open the PowerPoint_1-1a_results presentation. Compare the two presentations to check your work. Then close the open presentations.
3. Return to PowerPoint and do the following:
- Create a presentation based on the Welcome to PowerPoint template that is available from the New page. If the template isn’t in the list, locate it by searching.
- Save the new presentation as PowerPoint_1-1b.pptx.
Exam Tasks
- Add new slides after slide 2 (between slide 2 and 3) from the outline in PowerPoint_1-1.docx in the Documents\PowerPoint2016_Objective1 folder.
- After the "Vacation Ideas" slide, import new slides from the Word document outline titled Ideas.docx in the Practice Files folder.
- At the end of the presentation, add new slides from the outline in MoreIdeas.docx in the Practice Files folder.
- Add a new slide to the end of the presentation using the OneMoreIdea.docx file in the Practice Files folder.
1.4 Order and group slides
Practice Tasks
1. Open the PowerPoint_1-4 presentation and do the following:
- Divide the presentation into four untitled sections as follows:
- The title slide and Agenda slide
- Slides 3 through 6
- Slides 7 through 10
- The Summary slide
- Change the name of the first section to Opening, the second section to Review, the third section to Vision, and the fourth section to Closing.
- Move the Vision section so the sections are in this order: Opening, Vision, Review, Closing.
- Divide the presentation into four untitled sections as follows:
Exam Tasks
Add a section called "Goals" before slide 8.
Reorder slides 9 and 10 so that the slide with the title "Goals for the Coming Year" comes before the slide "Head Count". The slides should remain within the "Goals" section.
1.6 Configure a presentation for print
Practice Tasks
1. Open the PowerPoint_1-6 presentation and do the following:
- Review the presentation content, noting the slides that contain speaker notes.
- All slides except 4 and 7 contain speaker notes.
- Print full page slides of only slides 1-3, using the Color setting.
- Print a full set of handouts (for all slides) with three slides per page, using the Grayscale setting.
- Print a set of speaker’s notes, double-sided if your printer supports it, using the Pure Black And White setting.
- Review the presentation content, noting the slides that contain speaker notes.
Exam Tasks
Configure printing to print only the "Goals" section.
Configure printing options to print three copies of the presentation with two slides per page. All copies of the first page should print before the copies of the second page.
Configure the printing options to print the Notes Pages for all slides.
Quiz
- Time limit: 10 minutes
- Passing Grade: 80%